Fontenesalen. (Foto: Ivar Kvaal / Vigelandmuseet)

Kombinert omvisning: Den faste samlingen og kunstnerhjemmet

Vigelandmuseet eier en tilnærmet komplett samling av Gustav Vigelands kunst. I vår faste utstilling kan du oppleve gipsoriginalene til de ikoniske verkene i Vigelandsparken i 1:1 størrelse, flere av billedhuggerens tidligste arbeider, samt hans kjente monumenter og portrettbyster. I Vigelandmuseets 3. etasje er Vigelands kunstnerhjem bevart med sitt opprinnelige interiør. Her bodde kunstneren fra 1924 til sin død i 1943.

Med vår kombinerte omvisning kan du følge utviklingen i Vigelands kunstnerskap og få et unikt innblikk i stedet han arbeidet og bodde de siste 20 årene av sitt liv.

Vil du booke en kombinert omvisning?

Vigelands kunstnerhjem er kun tilgjengelig ette avtale eller ved offentlige omvisninger. Datoer for offentlige omvisninger i kunstnerhjemmet finner du under arrangement.

Ønsker du en privat omvisning i Vigelands Kunstnerhjem, ta kontakt med jeanette.stabenfeldt@kul.oslo.kommune.no