Timothy muza 6 Vj Pmy Mj5 KM unsplash

Digital formidling

Vigeland LIVE og Vigeland Pluss

Våre formidlingsfilmer Vigeland LIVE og Vigeland PLUSS gir deg digitale kunstopplevelser fra Vigelandmuseet. Vi har lagt ut våre livesendinger og filmer på YouTube (tekstet) slik at du kan fordype deg i Vigelands kunst. I tillegg legger vi ut filmer som premierer på vår Facebook-side.

Vigeland PLUSS: Henrik Ibsen (1903)
Med kurator formidling Marte Grette, Vigelandmuseet

Vigeland PLUSS: Forbannet (1891)
Med kurator formidling Marte Grette, Vigelandmuseet

Vigeland PLUSS: Jonas Lie (1904)
Med kurator formidling Marte Grette og museumsleder Jarle Strømodden, Vigelandmuseet

Vigeland PLUSS: Eremitten (1898)

Vigeland PLUSS: Per Kristian Nygård
Om utstillingen til Per Kristian Nygård. Laget av Unni Irmelin Kvam, Vigelandmuseet

Vigeland PLUSS: Monolitten (del 2)
Med museumsleder Jarle Strømodden og historiker Unni Irmelin Kvam, Vigelandmuseet

Vigeland PLUSS: Monolitten (del 1)

Vigeland PLUSS: Fontenen
Med kunsthistorikerne Elin-Therese Aarseth og Guri Skuggen, Vigelandmuseet

Vigelands PLUSS: Leiligheten
Med kunsthistorikerne Stine Elisabeth Johansen og Guri Skuggen, Vigelandmuseet

Vigeland LIVE: Helvete (1897)
Med kunsthistoriker Guri Skuggen, Vigelandmuseet

Vigeland LIVE: Camilla Collett (1911)
Med museumsleder Jarle Strømodden, Vigelandmuseet

Kunstprat med Dag Erik Elgin og Jarle Strømodden i Elgins utstilling: Se Kunstprat om Et modernistisk punktum

Danseforestilling i Eventyrsalen med det norske dansekompaniet Nagelhus Schia Productions (NSP)

Under covid19-stengningen strømmet vi omvisninger, kunstprat og andre arrangementer via vår Facebookside. Følg oss på Facebook for å følge ulike strømminger eller følg med på nettsidene.

Vigelandmuseet har en egen YouTube-kanal som du kan abonnere på. Her finner du en rekke små og større filmer.

Inngang til Monolittsalen. (Foto: Unni Irmelin Kvam / Vigelandmuseet) Fontenesalen i Vigelandmuseet. (Foto: Unni Irmelin Kvam / Vigelandmuseet) Hjørnestuen i kunstnerhjemmet. Foto: Øyvind Andersen Camilla Collett (1906). Foto: Vigelandmuseet / Øyvind Andersen. Dag Erik Elgin, Originals (El Lissitzky) og Originals Grisaille (El Lissitzky) fra 2015 Per Kristian Nygård / Formenes økonomi (Foto: Vegard Kleven for Vigelandmuseet)