Jubileumsfrimerkene er designet av Kristin Slotterøy i Posten Norge. (Foto: Unni Irmelin Kvam / Vigelandmuseet)

Send et postkort fra Vigelandsparken!

Gjør som andre har gjort i generasjoner før deg: Send et sommerpostkort fra Vigelandsparken!

I jubileumsåret 2019 er det Vigelands kjærlighetsmotiv Kysset og skissen til ikoniske Sinnataggen som pryder Postens jubileumsfrimerker. Frimerkene er designet av frimerkedesigner Kristin Slotterøy.

- Personlig synes jeg de tidlige skulpturene til Vigeland er helt nydelige. De er levende og intense. Han tegninger har en råskap og kraft i seg, sier Slotterøy om motivvalget i magasinet til Vigelandjubileet.

Bakgrunnsfargene er sterke og inspirert av fargene i Vigelandsparken på sommerstid. En transparent sølvstrek fra tegningen omkranser bronseskulpturene.

Nye motiv

Dette er sjuende gangen Vigelands kunst er motiv for frimerker.

Kysset. Jubileumsfrimerke i forbindelse med Vigelandjubileet. (Posten Norge)
Sinnataggen-frimerke i forbindelse med Vigelandjubileet. (Posten Norge)