Hanne Friis. Foto: Øystein Thorvalsen.

Boklansering: SIRKULASJON av Hanne Friis

Velkommen til lansering av Hanne Friis’ bok SIRKULASJON.

Boklanseringen vil ta form av en samtale mellom kunsthistoriker Jorunn Veiteberg og Hanne Friis. Boken er laget i forbindelse med Friis’ utstilling i Vigelandmuseet, og inneholder bilder fra utstillingen og tekster av Jorunn Veiteberg og kurator Guri Skuggen. Boken er redigert og designet av Nina Ansten og utgitt på kunstbokforlaget Ansten Press.

Boken er tilgjengelig for salg i Vigelandmuseet og på anstenpress.no og koster 480,-. Kunstplakater og kort fra utstillingen er også tilgjengelig. Begrenset opplag.

Det vil være mulighet for å se utstillingen til Friis etter samtalen. Arrangementet er gratis.

Boken har mottatt støtte fra Fritt Ord, Billedkunstnernes Vederlagsfond og Ingrid Lindbäck Langaards stiftelse.