Annes dukketeater: Sinnataggen vil ha ferie (Foto: Per Maning)

Dukketeater: Sinnataggen vil ha ferie

13.06.-23.06.2019

Ta med barna på teaterforestillingen Sinnataggen vil ha ferie! Forestillingen passer for barn 4-8 år.

I teaterstykket er Sinnataggen lei av å stå på ett bein og være sinna. Han vil rett og slett ha ferie. Det utlyses audition der det søkes etter Sinnataggens vikar. Når kandidatene leter etter sinnet sitt kommer et stort spekter av ulike følelser og reaksjoner frem. Det er mer enn én deltaker som av ulike grunner ikke lever opp til Sinnataggens sinne.

Forestillingen er både morsom og tankevekkende. Den retter fokus på barnas bevissthet om egne og andres følelser, og handler om mer enn bare sinne. Vi blir også kjent med glede, latter, sjenanse og gråt. Barna får selv bidra i forestillingen, de skal nemlig være med å stemme på hvem de mener skal få være Sinnataggens vikar.

Dukkene er laget av ulike dukkemakere, og forestillingen veksler mellom dukkespill og skuespill. Alle rollene spilles av Anne Stray og Cecilie Fangel. Skrevet og produsert av Anne Stray og Helene Byhring Fosheim.

Forestillingen settes opp i forbindelse med Vigelandjubileet 2019, og spilles på Annes dukketeater i Frognerparken som holder til i det røde huset bak tennisbanene.

Bestill billetter på tlf.: 92821575
Billettpris: 125,- pr. person