Leireverksted i Vigelandmuseet. Foto: Øyvind Andersen

Gratis kunstverksted for barn i sommerferien - krever påmelding

Kunstverksted: Å forme en kropp

I samarbeid med Oslo kulturskole inviterer vi til gratis kunstverksted for barn og unge i sommerferien

NB! Krever påmelding

Alder: Fra 12 år
Når: 4 dagers-verksted i uke 26 og uke 32, tirsdag-fredag kl. 10-14
Pris: Gratis. Påmelding gjennom Oslo kulturskole.

I dette kunstverkstedet lar vi oss inspirere av Norges største billedhugger, Gustav Vigeland. Vi ser nærmere på hvordan Vigeland skapte skulpturer av menneskekroppen, og hvilke verktøy han brukte. Dette skal vi bruke som inspirasjon når vi selv skal lage skulpturer. Vi ser også på Eckbos Legat jubileumsutstilling, der fire unge kunstnere viser fram skulpturene sine. Vi ser hvordan de jobber og lar oss inspirere av en av kunstnerne, Andrea Scholze, når vi jobber med leire. Til slutt skal vi øve oss på tegning ved å tegne det vi ser rundt oss i museet og naturen, før vi tegner motiver fra fantasien.

Verkstedet er gratis, men det er begrenset antall plasser og man må melde seg på på forhånd.

Annet:
• Vi stiller med alt av utstyr
• Ta med matpakke
• Ta med en liten plastboks til å ta med leireskulpturen hjem

Oppmøte utenfor Vigelandmuseet

Lærer: Gunnhild Uddu Ystad