Gustav Vigeland, "Hest" (1915-1917)

Verksted i tresnitt for barn og unge

Lag og trykk ditt eget kunstverk!

Vigelandmuseet inviterer til verksted i tresnitt for barn og unge

I dette verkstedet vil Thomas Iversen og Eirik lillebror Mikkelborg gi deltagerne en innføring i tresnitt-teknikker, og veilede i sort-hvitt trykk på papir og andre materialer.

Verkstedet er for barn mellom 7 og 12 år.

Verkstedet er gratis, men krever påmelding. Det er kun 15 plasser per verksted og førstemann til mølla. Påmelding gjennom TicketCo.

Oppmøte utenfor Vigelandmuseet. Verkstedet varer 1,5-2 timer.

ANNET

OM VERKSMESTERNE

Thomas Iversen og Eirik lillebror Mikkelborg er begge utdannet ved grafikk og tegning på Kunsthøgskolen i Oslo og en del av grafikk-kollektivet Krausekollektivet. Krausekollektivet har hatt en rekke utstillinger med grafikk som fellesnevner for prosjektene. Både Thomas og Eirik jobber premiert med tresnitt innen grafikkfeltet.

TRESNITT AV VIGELAND

Se et utvalg av Vigelands tresnitt i utstillingen «Skåret i tre – grafikk av Gustav Vigeland» i QSPA Bispevika. Utstillingen er et samarbeid mellom Vigelandmuseet og Queen Sonja Print Award og viser Vigeland som grafiker og hans relasjon til tresnitt som teknikk. Les mer om utstillingen.

Vigelandmuseet arbeider med å digitalisere tresnittsamlingen. Følg prosessen her.

Verkstedet er gjort mulig med støtte fra Sparebankstiftelsen DNB.