DKS_Detalj_Foto: Øyvind Andersen

Omvisninger for skoleklasser

Ta med deg skoleklassen din til Vigelandmuseet og bli bedre kjent med en av våre mest berømte kunstnere: Gustav Vigeland (1869-1943). Vigeland er mest kjent for å ha laget Vigelandsparken – verdens største skulpturpark skapt av én kunstner. Parken dekker et område på over 300 mål, og inneholder mer enn 200 skulpturer i bronse, granitt og smijern.

Omvisningen tilpasses ulike alderstrinn, fra barnehage til videregående skoler. Alle våre omvisninger tar utgangspunkt i dialogbasert undervisning. For de yngste elevene legges det vekt på beskrivelse; barna snakker om det de ser, knytter historier til motivene og reflekterer om uttrykk og følelser i skulpturene. De eldre elevene får et innblikk i hvordan Vigelands skulpturer ble laget, museets historie og Vigelands liv og virke. Vårt hovedmål er å gi elevene et positivt og spennende møte med tredimensjonal kunst.

Ta kontakt via mail: jeanette.stabenfeldt@kul.oslo.kommune.no for å booke en omvisning for klassen din. Oppgi ønsket dato og klokkeslett, antall elever, klassetrinn, samt mobilnummer. Maks 25 elever per omvisning.

Omvisning/leireforming foregår tirsdag-fredag mellom kl. 09.00 og kl. 14.00. Besøket koster kr. 500,-.