Vinterferien i Vigelandmuseet

Vigelandmuseet har åpent i vinterferien! Vi følger normale åpningstider og har åpent tirsdag–søndag klokken 12–16.

Vi har aktiviteter for store og små:

Gratis kunstverksted for deg mellom 8-12 år

Bli med på kunstverksted med visuell kunstner og lærer ved Oslo kulturskole Jibril Ngoga! Med inspirasjon fra Gustav Vigelands arbeider får elevene leke og utforske med alt fra collagebasert kunst til tegning og grafiske trykketeknikker. Barna får utfolde seg kreativt og får prøve forskjellige materialer og utrykk.

Verkstedet er gratis, men krever påmelding. Det er fire verksted og kun 12 plasser per verksted. Påmelding gjennom Kulturskolen.

Kunstrebus

Vi tilbyr en kunstrebus der barna kan leke detektiver i museet og løse ulike oppgaver. Klarer du oppgavene vinner du en premie som deles ut i resepsjonen.

Omvisning

Søndag 18. og 25. februar er det søndagsomvisning der du kan lære mer om både museets samling og se Vigelands leilighet. Omvisningen er inkludert i inngangsbilletten, men det er bare 15 plasser per omvisning. Billetter kan forhåndsbestilles her.

Anne-Karin Furnes - På besøk

Benytt sjansen til å se den nye utstillingen til Anne-Karin Furunes! Les mer om utstillingen her.

Fast utstilling

Vigelandmuseet eier en tilnærmet komplett samling av Gustav Vigelands kunst. I vår faste utstilling kan du oppleve gipsoriginalene til de ikoniske verkene i Vigelandsparken i 1:1 størrelse, flere av billedhuggerens tidligste arbeider, samt hans kjente monumenter og portrettbyster. I museet kan du følge utviklingen i Vigelands kunstnerskap og få et unikt innblikk i stedet han arbeidet og bodde de siste 20 årene av sitt liv.

Velkommen til Vigelandmuseet i vinterferien!

Rebuser til barn til Vigelandsparken og Vigelandmuseet Installasjonsfoto, Anne-Karin Furunes «På besøk» på Vigelandmuseet. Foto: Øystein Thorvaldsen Installasjonsfoto, Anne-Karin Furunes «På besøk» på Vigelandmuseet. Foto: Øystein Thorvaldsen Foto: Øyvind Andersen Leireverksted. Foto: Øyvind Andersen Gustav Vigeland, Torso. Vigelands leilighet. Hjørnestuen. (Foto: Øyvind Andersen / Vigelandmuseet)