De Naive. (Foto: Lucas Leonardo Ibanez-Fæhn)

De naive: Sekvens for Vigeland I-XII

Gratis inngang med billett fra TicketCO

De Naive arbeider i krysningsfeltet mellom samtidsdans og performance, og viser høsten 2019 Sekvens for Vigeland I-XII.
Med en fascinasjon for den tilsynelatende enkle og banale synkrondansen man finner i musikaler, flash-mob og musikkvideoer, vil De Naive skape synkrone sekvenser for Vigeland-museet.

Som en levende utstilling på museet vil de fjerne kroppslige og mentale hierarkier knyttet til hvilke bevegelser som er viktige og har verdi. Hvordan kan det synkrone og “billig imponerende” transformeres til et utholdende og repetitivt system, der suggesjonen og subtile forandringer overtar oppmerksomheten?

Med en inderlig glede for fellesdansen drar De Naive en reproduksjon av populærkulturens trinn og bevegelser inn i høykulturens høyborg: The Museum.

Sekvens for Vigeland I-XII er en del av De Naives Flash Mob Series- en performativ installasjon- og performanceserie knyttet til museer og gallerier.

23.11.2019 kl. 12.00-16.00 i Vigeland-museet

Arrangementet er gratis med forhåndsbestilt billett fra TicketCo. Denne billetten gir også inngang til Vigeland-museets samling denne dagen.