Herfindal og Dahl (Foto: Kevin Fauske)

Lansering i museumsbutikken: Lena Walton Herfindal og Kaja Dahl

Velkommen til lansering av nye smykker og vaser i museumsbutikken!

Vigelandmuseet har inngått to nye samarbeid om utvikling av produkter til museumsbutikken. Denne kvelden lanseres det en smykkekolleksjon av Lena Walton Herfindal og en serie med vaser av Kaja Dahl. Begge kolleksjonene er inspirert av Vigeland, på ulikt vis.

Lena Walton Herfindal (f. 1985) har laget en smykkekolleksjon inspirert av Vigelandsparken. Gjennom et abstrakt blikk har hun tolket skulpturene og landskapet. Kolleksjonen består av øredobber i sølv, messing og kobber. Smykkene er unike og finnes bare i ett opplag.

Kaja Dahl (f. 1984) har laget en serie med skulpturelle og forgyllede vaser til Vigelandmuseets butikk. Vasene er laget av gamle mursteiner fra et bygningsprosjekt på Frogner i 1870, og har fått navnet Frogner. Vasene er små skulpturer som både forteller en historie om Oslos arkitektur, og om håndverk og verdien av byggesteinene. Vasene er laget i samme materiale som Vigelandmuseets fasade.

Det blir lett servering.

Spesialtilbud på lanseringskvelden, alle gjester får 20% på hele butikken den kvelden.