Guerilla Lighting i Vigelandmuseet. (Foto: Unni Irmelin Kvam / Vigelandmuseet)

Nytt lys på Vigeland

Unik kveldsvandring i Vigeland-museet 01.11.2019

Som et tverrfaglig stuntprosjekt presenterer studenter fra Westerdals Institutt for kommunikasjon og design ved Høyskolen Kristiania poetiske lyddikt i museets monumentale saler. Gjennom såkalt guerillia lighting, som er en type belysningsgrafitti med sterke lommelykter, skapes flyktige opplevelser av rom og kunst, hvor det bestandige oppheves til fordel for det øyeblikkelige.

Tidligere har studentene gjort tilsvarende prosjekt med ikoniske bygg i Oslo, som hovedbiblioteket Deichman og Sofienberg kirke. Prosjektet involverer studenter fra bachelorstudiene interiørarkitektur, tekst og skribent, grafisk design og kreativ markedsføring.

Begrenset antall plasser - billetter bestilles på TicketCo

Restriksjoner:
Vi ber publikum om å ikke fotografere eller filme inne på Vigeland-museet under arrangementet. Man kan fotografere utenfor museet.
Program: Vi starter utenfor museet kl. 19.30 og arrangementet avsluttes med film og videovisning fra guerilla lightingen i Foredragssalen.

Billetter bestilles
på TicketCo
(UTSOLGT) Det er kun 50 billetter til dette arrangementet. Dette skyldes plasshensyn og billettene er derfor svært eksklusive. Blir du forhindret, ber vi deg se om det er andre som kan ha glede av din billett.

Arrangementet er et samarbeid mellom Høyskolen Kristiania og Vigeland-museet i anledning Vigelandjubileet.