Ulf Nilseng. Foto: Corentin JPM Leven

PARADE sideprogram: "Treffpunkt - et cruisingarkiv" av Ulf Nilseng og Corentin JPM Leven

I performancen “Treffpunkt - et cruisingarkiv” blir kroppene til scenekunstnere Ulf Nilseng og Corentin JPM Leven levende arkiver og formidlere av historiene rundt “cruising” og sex mellom menn i Frognerparken, som foregikk over mange tiår før og etter avkriminaliseringen av homofili i 1972. Historisk har cruising spilt en viktig rolle for menn som vil ha sex med menn, og i tilknytning til forebygging under hiv/aids-krisen på 1980- og 90-tallet. Gjennom dans, tekst, sang og musikk vil publikum få innsikt i mange ulike historier som sammenvever seksuell frigjøring, hiv/aids og ukjente sider av parken.

Performance-verket er utviklet av Nilseng og Leven i forbindelse med utstillingen PARADE, kuratert av Håkon Lillegraven og Bjørn Hatterud. Performancen finner sted på fire ulike datoer i utstillingsperioden.

Utøvere: Ulf Nilseng, Corentin JPM Leven, Noel Reinoso Frontela.

Oppmøtested: Ved Livshjulet, helt i enden av Vigelandsparken bak Monolitten. Publikum blir hentet der.

Billetter er gratis, men må reserveres grunnet begrenset kapasitet.

RESERVER BILLETTER

OBS! Performancen 15. september kl. 18.00 krever ingen påmelding og alle er velkomne!

Ulf Nilseng som Lola i "Treffpunkt - et cruisingarkiv". Foto: Jannik Abel