Monolittsalen (Foto: Ivar Kvaal / Vigelandmuseet)

Turist i egen by 2023

Turist i egen by - gratis inngang og omvisninger

Omvisningene på Vigelandmuseet er kl. 13 og 14, og det er maks 15 plasser per omvisning. Billetter til omvisningene deles ut i resepsjonen fra kl. 12 med digitalt "Turist i egen by"-pass.

Under "Turist i egen by" kan du være med på gratis omvisninger i Vigelandmuseet og i Gustav Vigelands leilighet. Vigelandmuseet er billedhuggerens tidligere atelier og bolig, og i museet kan du følge utviklingen i Vigelands kunstnerskap og få et unikt innblikk i Vigelandsparkens historie. Museet viser en fast samlingsutstilling der du kan oppleve flere av Vigelands arbeider, samt den temporære utstillingen "Et spørsmål om tid (Wish You Were Here)". Det vil også være 20% på et stort utvalg varer i museumsbutikken.

"Turist i egen by" er et samarbeid mellom VisitOslo, Ruter og mange av byens museer og attraksjoner som inviterer Oslos innbyggere til å oppleve byen som turist. Arrangementet varer i en dag og er gratis. Du trenger et "Turist i egen by"-pass for å kunne besøke museene, til bruk på offentlig transport og for å benytte deg av de rabatterte tilbudene som står oppført i programheftet. Det er begrenset antall pass med tanke på kapasitet på museer og andre attraksjoner som er med i programmet. Passene vil bli tilgjengelig 7. november og det vil i år kun være digital utlevering. Det vil kun utleveres 6 billetter per person. Følg med på "Turist i egen by" sin hjemmeside eller send mail til booking@visitoslo.com for nærmere informasjon om utlevering av pass.