Mall Girl. Foto: Vilde Evensen Nordheim

VIGELAND LIVE: Konsertprogram 2024

Vigelandmuseet er stolte av å kunne presentere vårt konsertprogram for 2024!

I sommersesongen arrangerer Vigelandmuseet VIGELAND LIVE med flere konserter innenfor musikksjangrene jazz, blues og pop. Konsertene holdes i museets borggård, som er en konsertarena fylt av historie og sjarm, for helt unike musikkopplevelser!

Lørdag 25. mai: Doglover95 med gjester

Tobias Wam Grønborg, aka Doglover95, gjorde seg bemerket med sitt debutalbum i 2019, som blant annet ble tildelt Subjektprisen for «Årets Musikkutgivelse i 2019». Hans musikk beveger seg i landskapet mellom eksperimentell hiphop, pop og jazz. Hans tredje album er klart våren 2024, denne gangen på norsk, og første smakebit får du i Vigelandmuseet!

Lørdag 8. juni: Pandemic Solution

Pandemic Solution er en jazztrio med smittsom spilleglede! Trioen så dagens lys i 2020, og består av pianist og komponist Norvald Dahl, bassist Ingebrigt Håker Flate og trommeslager Håkon Mjåset. Deres første album ble spilt inn i januar 2024, og konserten i Vigelandmuseet blir en eksklusiv førpremiere med musikk fra det nye albumet.

Lørdag 13. juli: Marius Lien

Spellemannsvinner Marius Lien omtales som Norges nye bluesstjerne. 24-åringen fra Vormsund slapp sitt debutalbum, The Woodland Songbook Part 1 i 2023. Albumet er nyskapende og moderne, samtidig som det har sterke røtter til den tradisjonelle og klassisk tidløse bluesen. Vi gleder oss til å få lytte til Marius’ kreative univers!

Lørdag 31. august: Mall Girl

Mall Girl har spilt på festivaler som Øyafestivalen og Roskilde og i 2022 slapp de debutalbumet Superstar. Nå har de sluppet album nummer to, Pure Love, som du kan høre mer fra på deres konsert i Vigelandmuseet. Mall Girl har har fått kastet en haug med sjangre etter seg; mattepop, rosa Pom Poko, taktartdisko etc. Hva nå enn alt dette betyr kan du finne ut når de spiller i august!

Finn alle Vigelandmuseets aktiviteter og arrangementer i kalenderen, og hold deg oppdatert ved å melde deg på vårt nyhetsbrev.

Med forbehold om endringer.