Einar Grindes prosjekt i Eckbos Legat jubileumsutstilling. Foto: Jon Gorospe.

Oslo kulturnatt 2023: Kuratoromvisning i Eckbos Legat jubileumsutstilling + gratis inngang!

Oslo kulturnatt: Bli med kurator Jarle Strømodden på omvisning i Eckbos Legat jubileumsutstilling

Andrea Scholze, Einar Grinde, duoen Ellinor Aurora Aasgaard og Zayne Armstrong, og Lin Wang stiller ut i Eckbos Legat jubileumsutstilling. Utstillingen vises i sal 7, 11 og 12. Utstillingen markerer 100-års jubileet til Eckbos Legat. De fire kunstprosjektene er valgt ut blant 109 søkere. I løpet av utstillingsperioden har juryen valgt ut ett av prosjektene som har mottatt et stipend på 200 000 kroner. Utstillingen har sin siste visningshelg, så benytt sjansen til å se den under Oslo kulturnatt!

Les mer om utstillingen.

Det blir også omvisninger i Vigelands leilighet hver time fra kl. 18.00-21.00!

Museet har gratis inngang og holder åpent til 22.00. Det vil også være 20% på museumsbutikken hele dagen!